Monday, August 22, 2011

Esmaspäev


Täna oli mul esimene koolipäev. Trond viis mind ja Elleni kooli ja Ellen saatis mind ka kantseleisse, enne kui ta ise oma kooli läks. Kantseleis ütlesin, et ma tulin siia kooli ja ma olen Eestist ja mitte keegi ei olnud minust kuulnud miskit. Mees, kes minuga seal asja ajas, lõpuks küsis, et kuhu klassi ma tahan minna ja ma ütlesin, et muusika kallakuga klassi ja sinna ma ka sain. Pärast seda saadeti mind söögiplatsile istuma ja see sama mees ütles, et ta saadab klassijuhataja sinna, aga teda ei tulnud, õnneks ma ei pidanud üksi ootama, kuna üks naabri poistest oli ka seal ja siis me rääkisime juttu. Kui kell sai 8.35 siis kõik kogunesid võimlasse ja istusid maha, sõna otseses mõttes, mis oli minu jaoks natuke imelik. Kui kõik olid ilusti koha leidnud, siis hakkas kõige pealt üks mees rääkima ja pärast seda üks teine mees laulis. Laul ja jutt oli Utøya saarel hukkunutes ja nende mälestamiseks. Pärast laulu nimetati klassijuhatajad ja kõik õpilased, kes tema klassis käivad järgnesid talle. Ma olen 3 stb klassis, ehk siis jällegi b-klassis, nagu olen terve elu olnud. Klassis on umbes 25 õpilast ja kui me oma klassiruumi jõudsime, siis õpetaja pani kõik õpilased ise istuma, nii nagu talle meeldis. Ma istun esimeses reas, kõige akna poolsemas pingis ja minu kõrval istub Johan. Ma ei tea kas ma kirjutasin ta nime õigesti, aga põhjus, miks ma sellest räägin, on see, et Johan oskab islandi keelt, mis on üpris äge minu meelest ja põhjus, miks ta oskab on selline, et ta kolis 3 aastaselt Islandilt Norra. Lisaks Johani kõrval istub Nadia, kes oskab vene keelt, kuna ta miskit moodi venelane. Nii et jah, suht värvikirev seltskond. Klassis natuke aega olles tuli õpetajal mõte, et oleks meeldiv, kui kõik tutvustaksid ennast inglis keeles ja räägiksid, et mis neile teha meeldib. Sain teada, et mulle ei jää nimed absoluutselt meelde ja veel lisaks, et enamus minu klassi inimestest oskab mängida mingit instrumenti. Pärast tutvustamist õpetaja rääkis miskit ja ma väga aru ei saanud, lisaks veel on vaja mul nii öelda Norra eKooli paroole ja muid selliseid asju, aga mul neid veel ei ole. Pärast mingit õpetaja rääkimist tuli lõuna ja mu klassiõed ja Johan olid nii kenad, et kutsusid mind endaga koos lõunatama, millest tuli kahe tunnine istumine, kuna pärast seda olid mingisugused tunnid, mida enamus ei võtnud. Selle ootamise juures ma käisin ka uuesti kantseleis ja sealt öeldi mulle, et keegi kutsub mind ja siis ma saan valida ained, mida ma tahan õppida. Ma valisin füüsika, matemaatika, muusika ja inglis keele. Kõigile, kellele ma olen öelnud, et mis ained ma olin võtnud vaatasid mind imestunult ja mõtlesid, et miks ma nii palju võtsin. Enamus inimesi võtab kolm ainet, kuna rohkem pole kohustuslik, mina seda ei teadnud ja võtsin kõik, mis võtta sai. Pärast seda oli veel lihtsalt koridoris istumist ja siis hakkas mingi sugune asi, kus inimesid rääkisid erinevatest asjadest norra keeles, üllatus üllatus, vähemalt nii palju ma tean. Tegelikult polnud esimene koolipäev nii hull, kui ma arvasin. Klassis on küll häbelikke inimesi, kes ei taha väga inglis keeles rääkida, aga tegelikult pole nende inglis keelel midagi viga. Kui mind jäeti ühe klassiõega kahekesi sööklalaua taha, siis ta üritas koheselt mind kellegi teise kaela ajada, ehk siis tahtis minust lahti saada, kuna ta enda sõnul ei rääkinud piisavalt head inglis keelt. Pärast koolipäeva ma käisin pangaautomaadi juurest läbi ja pärast seda läksin poodi ja ostsin kommi. Kuna ma olin läinud koheselt pangaautomaadi juurde, siis ma jäin koolibussist maha, mis läheb täpselt pärast koolilõppu minema. Olles bussist maha jäänud ma mõtlesin, et ühendan kaks tegevust ja söön komme ja jalutan koju. Siiski pean ütlema, et ma väga kaugele ei jõudnud, kuna Ellenil lõppes kool samal ajal ja Trond oli tal järel käinud ja nad võtsid ka mind tee äärest peale.

See on tehtud minu esimesel päeval pere juures olles ja kool on taustal, pildil on ka näha Abrahami.

No comments:

Post a Comment